Τουρισμός Πολυτελείας

ΕπιχειρείνDeal της Dealnews, Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020

Νέες τάσεις στον τουρισμό με γνώμονα την πολυτέλεια και την επιθυμία των τουριστών να έρθουν σε επαφή με τις τοπικές κουλτούρες, σεβόμενοι το περιβάλλον, συμμετέχοντας σε κάτι μεγαλύτερο από ένα απλό ταξίδι, με ευσυνειδησία στην πολυτέλεια. Η βιο-αρχιτεκτονική, τα project συντήρησης, οι πρωτοβουλίες για χρήση προϊόντων χωρίς πλαστικό, οι απόπειρες των ξενοδοχείων να αντισταθμίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είναι μερικά από τα κύρια προαπαιτούμενα ζητήματα.

Τα διασκορπισμένα ξενοδοχεία αναφέρονται στην διαίρεση των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, στην ευρύτερη περιοχή ενός χωριού η μιας πόλης, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία κοινότητα, που περιλαμβάνει και τους επισκέπτες και τους ντόπιους.

Το Α και το Ω της ευεξίας είναι οι πρακτικές των spa και των ειδικών τελετουργιών των medispa, όπως τα ιαματικά λουτρά, τα λουτρά με γήινα ή θαλάσσια φυτά, η ηφαιστειακή λάσπη και αγιουβερδικές θεραπείες, οι οποίες  βρίσκονται σε άνοδο, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι καινοτόμες λύσεις για το πολύ σημαντικό ζήτημα του ύπνου με στόχο την ολοκληρωμένη ξεκούραση.

Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι σε παγκόσμιο επίπεδο ο τουρισμός ευεξίας, καθώς οι άνθρωποι έχουν έντονη την ανάγκη χαλάρωσης και εσωτερικής αναζήτησης προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην πολυάσχολη ζώη τους και στα προβλήματα που κατά καιρούς αντιμετωπίζουν.

Τα ταξίδια αποτοξίνωσης αποτελούν ένα είδος ταξιδίου για αποτοξίνωση και διακοπή καπνίσματος που βοηθάει στην απαλλαγή από τα καθημερινά άγχη και τις κακές συνήθειες ώστε να εξασφαλιστεί μακροζωία και ευζωία.

Τα ταξίδια διαζυγίου αποτελούν  μια από τις μεγαλύτερες τάσεις καθώς πολλοί άνθρωποι αναζητούν τέτοιου είδους ταξίδια μετά από ένα διαζύγιο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν αυτή την αναταραχή στην ζωή τους.

Τα ταξίδια σωματικής μεταμόρφωσης είναι ένα διαφορετικό είδος καθώς περιλαμβάνουν δραστηριότητες έντονης άντλησης ενδορφίνης, χρησιμοποιώντας αυτές ως εργαλεία για μετασχηματιστική αυτοβελτίωση με προτεινόμενη κατευθύνση την αυθεντικότητα. Η προσωπική ολοκλήρωση και η αυτοβελτίωση που επιτυγχάνονται  μέσα από τέτοιες εμπειρίες αποτελούν πλέον προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες πολυτελείας και ένα από τα megatrends του 2020 που εμβαθύνουν και αναζητούν νέες εμπειρίες, αναδεικνύοντας τον όρο “ transformative travel” σε σημείο αναφοράς για την τουριστική βιομηχανία.

Στρατηγικός στόχος είναι η στόχευση στην συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες για να αναπτυχθούν ταξίδια που δίνουν στους ταξιδιώτες ουσιαστικές εμπειρίες, ενώ ταυτόχρονα ενισχύονται οι κοινότητες και η τοπική οικονομία. Η κατανόηση του οράματος και του σκοπού είναι το πιο σημαντικό δεδομένο που μπορεί να πραγματοποιησει ένα brand για να προσδώσει την πραγματική του ταυτότητα καθόσο όλο και περισσότερο άνθρωποι θέλουν να έχουν θετικό αντίκτυπο ενώ  ζητούν το ίδιο από τα brands με τα οποία αλληλεπιδρούν. Οι εταιρείες οφείλουν πραγματικά να εξασφαλίσουν ότι τα προϊόντα και υπηρεσίες τους  παράγονται με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο και ότι ολοκληρωμένα συμβάλλουν θετικά στην οικονομική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.

Η Τεχνική Νοημοσύνη – Artificial Intelligence (AI) επιτρέπει στα ξενοδοχεία τη παροχή  εξατομικευμένων εμπειριών στους επισκέπτες και ενδυναμώνει την καινοτομία και την ανάπτυξη για τον εντοπισμό νέων ευκαιριών εσόδων.

Η Εικονική Πραγματικότητα – Artificial Reality (AR) μεταμορφώνει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και προωθούμε τους τουριστικούς προορισμούς με ένα πολύ παρόμοιο αντίστοιχα, με την πραγματική εμπειρία που ο ίδιος ο προορισμός προσφέρει. Οι περισσότεροι ιστότοποι θα χρησιμοποιούν βίντεο 360 μοιρών, βίντεο χαρτογράφησης και διαδραστικά βίντεο, χάρη δε σε αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις, ο τουρίστας θα μπορεί να επισκεφθεί το ξενοδοχείο ή τον επόμενο προορισμό διακοπών του από το σπίτι, γι’αυτό και τα ξενοδοχεία πρέπει να επενδύουν στην εικονική πραγματικότητα για να προσελκύσουν μελλοντικούς πελάτες, παράδειγμα, η εταιρεία Destinology η οποία έχει δημιουργήσει 40 εικονικούς οδηγούς ξενοδοχείων (εικονικοί ξεναγοί).

Μέχρι το 2021 περισσότερο από το 85% όλων των επικοινωνιών υποστήριξης πελατών θα διεξάγονται χωρίς να εμπλέκονται εκπρόσωποι εξυπηρέτησης πελατών, καθόσο οι ταξιδιώτες είναι πιο κοινωνικοί, ενεργητικοί και ολοένα και πιο ψηφιακοί και μόνο οι καινοτόμες εταιρείες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους θα έχουν οικονομικά αποτελέσματα. Οι νέες αυτές τάσεις εισέρχονται δυναμικά στον τουρισμό όπως τα «επιπρόσθετα» (add-ons) μέσω εφαρμογών κινητών, επιβάλλοντας το modus operandi των τουριστικών επιχειρήσεων να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, γι αυτό και απαιτούνται περαιτέρω νομοθετικές πρωτοβουλίες για ολοκλήρωση του επενδυτικού και νομικού πλαισίου για την πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη.